Kansanedustaja Karoliina Partanen ehdolle Kokoomuksen varapuheenjohtajaksi

23.3.2024

Savo-Karjalan Kokoomus ry. esittää kokoomuksen varapuheenjohtajaksi kansanedustaja Karoliina Partasta

Karoliina Partanen on kuopiolainen vuonna 1983 syntynyt jyväskyläläislähtöinen kansanedustaja, varatuomari, Kuopion kaupunginvaltuutettu, Pohjois-Savon hyvinvointialueen aluevaltuutettu ja aluehallituksen jäsen sekä Pohjois-Savon maakuntavaltuutettu.

Partasen erityiset kiinnostuksen kohteet ja osaaminen liittyvät työelämä-, tasa-arvo-, ja oikeuspolitiisiin kysymyksiin. Eduskuntavaaleissa hän nosti keskeisiksi teemoikseen talouden, terveyden ja turvallisuuden. Partanen on eduskunnan perustuslakivaliokunnan ja työelämä- ja tasa-arvovaliokunnan jäsen sekä lakivaliokunnan varajäsen. Hän toimii Pohjoismaiden neuvoston Suomen valtuuskunnan puheenjohtajana sekä työskentelee Kokoomuksen eduskuntaryhmän työvaliokunnassa. Partanen on myös Tasa-arvoasiain neuvottelukunnan ja Suomen YK-liiton puheenjohtaja.

Karoliina Partanen on kiitollinen ja innostunut Savo-Karjalan Kokoomuksen tuesta puolueen varapuheenjohtajaksi. Hän haluaa tuoda osaamisensa vahvasti puolueen ja puoluejohdon käyttöön.

“Kiitän kotipiiriäni vankasta tuesta ja lähden innolla mukaan kisaan. Haluan tuoda kokemukseni, osaamiseni ja näkemykseni täysimääräisesti Kokoomuksen, kokoomuslaisten, puolueen ja puoluejohdon käytettäväksi asettumalla ehdolle kokoomuksen varapuheenjohtajaksi. Tuen Petteri Orpoa jatkokaudelle puolueen puheenjohtajaksi, ja koen että puoluejohdon uudistuminen on eduksi kokoomukselle. Eduskuntatyössäni olen keskittynyt etenkin työelämä- ja tasa-arvokysymyksiin. Uuden puoluejohdon toimikauden aikana käydään kahdet keskeiset vaalit, kunta- ja aluevaalit. Puoluejohdon on oltava yhdistystemme vahvana tukena ehdokashankinnassa ja kaikessa muussa vaalityössä sekä johdettava vaalit menestyksellisesti. Puolueen johdolla on myös keskeinen rooli kokoomuksen ohjelmatyössä, ja näen että vahva osaamiseni muun muassa hyvinvointialueen päättäjänä on hyödynnettävissä koko puolueelle, kun valmistaudutaan vuoden 2025 vaaleihin, tässä haastavassa kunta- ja aluetalouden tilanteessa”, toteaa Partanen.

Savo-Karjalan Kokoomuksen puheenjohtaja Aulikki Sihvonen on iloinen kansanedustaja Karoliina Partasen halusta asettua ehdolle kokoomuksen puoluejohtoon.

“Edellisen kerran puolueen johdossa Savo-Karjalasta on ollut Jyrki Katainen ja olenkin kovin iloinen, että Karoliina Partanen vastasi myöntävästi piirin pyyntöön ja haluaa lähteä ehdolle puoluejohtoon. Partanen tuo paljon arvokasta osaamista ja lisää alueellista painoarvoa puoluejohdossa. Partanen on osoittanut poikkeuksellista aktiivisuutta kansanedustajana niin alueellisissa kuin valtakunnallisissakin kysymyksissä, ja hän ei ole kaihtanut vastuuta, kun vaikuttamisen paikkoja on ollut”, päättää Sihvonen.

Puolueen puheenjohtajisto valitaan kesällä Kansallinen Kokoomus r.p.:n puoluekokouksessa Tampereella 14. -16.6.2024.

Lisätietoa:
Karoliina Partanen, kansanedustaja, puh. 050 494 3585