Savo-Karjalan Kokoomus esittää Sakari Pääkköä Kokoomuksen EU-vaaliehdokkaaksi

8.4.2024

Pääkkö on Pohjois-Savon maakuntahallituksen 2. varapuheenjohtaja, Kuopion kaupunginvaltuutettu ja kaupunkirakennelautakunnan puheenjohtaja sekä Pohjois-Savon hyvinvointialueen aluevaltuutettu. Pääkkö toimii myös Itä-Suomen neuvottelukunnan jäsenenä.

Pääkkö työskentelee Kokoomuksen eduskuntaryhmän talouspoliittisena asiantuntijana. Aiemmin Pääkkö on työskennellyt muun muassa suunnittelijana vanhus- ja vammaispalveluissa ja projektipäällikkönä. Hän on koulutukseltaan valtiotieteiden kandidaatti taloustieteestä ja suorittaa maisterin tutkintoa terveystaloustieteestä Itä-Suomen yliopistoon.

”EU on tärkein arvoyhteisö Suomelle. Esimerkiksi nykyisessä geopoliittisessa tilanteessa Suomi olisi ollut aivan eri tilanteessa ilman vahvaa ja yhtenäistä EU:ta. Tulevan komission kaudella EU:n on keskityttävä juuri vahvuuksiinsa ja erityisesti turvallisuuden vahvistamiseen eikä puuttua liian yksityiskohtaisella sääntelyllä jäsenmaiden päätösvaltaan kuuluviin asioihin, kuten metsäpolitiikkaan”, Pääkkö sanoo.

Erityisesti Pääkkö nostaa esille Itä-Suomen tilanteen.

”Itä-Suomi on kärsinyt erityisen voimakkaasti Venäjän hyökkäyssodasta. Tämä tilanne on tunnistettava entistä vahvemmin myös EU-tasolla”, Pääkkö korostaa.

Savo-Karjalan Kokoomuksen puheenjohtaja Aulikki Sihvonen on iloinen, että Pääkkö on käytettävissä Kokoomuksen EU-vaaliehdokkaaksi.

”Europan rajoilla käytävä sota on nostanut erityisesti Itä-Suomen merkitystä Suomen ja Euroopan turvallisuuden kannalta. Tarvitsemme EU:hun vahvaa osaajaa ja erityisesti Itä-Suomen asiat hallitsevan mepin. Sakari täyttää nämä kriteerit kirkkaasti”, Sihvonen sanoo.

”Sakari täydentää loistavasti jo ennestään vahvaa Kokoomuksen EU-vaaliehdokasjoukkoa.”

Lisätietoja:

Sakari Pääkkö, talouspoliittinen asiantuntija, puh. 040 541 4641