Kuopion Kokoomus jätti täyden 88 ehdokkaan listan kevään kuntavaaleihin

8.3.2021

Kokoomus tavoittelee Kuopion suurimman puolueen asemaa.

Kuopion Kokoomus nimesi täyden 88 ehdokkaan listan. Listalle oli enemmän halukkaita kuin paikkoja.

Jo aiemmin nimettyjen ehdokkaiden listaa täydennettiin viimeisillä kahdeksalla nimellä. Ehdokkaiksi nimettiin toimittaja, kaupunginvaltuutettu Pekka Niiranen, arkkitehti, yrittäjä Riitta Korhonen, kuoronjohtaja, muusikko Jaana Turunen, logistiikan opettaja Petri Honkanen, ylläpidon asiantuntija Erkki Viitanen, sijoitusneuvoja Hillevi Ruuskanen, järjestelmäasiantuntija Tero Ikäheimonen sekä asiamies Jarmo Välijärvi.

Jo aiemmin ehdokkaiksi nimettiin mm. Suomen kätilöliiton varapuheenjohtaja Anna-Kaisa Kokkonen, Asianajoliiton Itä-Suomen osaston puheenjohtaja, asianajaja Karoliina Partanen, Kups:n selostaja Juuso Ikonen, proviisori, sirkustaiteilija Heikki Matero, Savonian yrityspalvelujohtaja Kaija Sääski, Burger5 ravintolan yrittäjä Mika Savolainen, Minnan talo ry:n toiminnanjohtaja Anja Lappi, kauppakeskus Aapelin johtaja Joonas Hallman, lääkäri Jussi Paterno, laillistettu ravitsemusterapeutti Tarja Kaipainen, kotoutumisasiantuntija Tsega Kiflie, entinen pokeri ja vedonlyöntiammattilainen, verotarkastaja Joni Liimatta, Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunnan hallituksen entinen jäsen, lääketieteen opiskelija Arttu Leppäkynnäs.

”Olemme todella tyytyväisiä ehdokaslistaamme”, toteaa Kuopion Kokoomuksen puheenjohtaja Sakari Pääkkö.

Meillä on kattavasti eri ikäisiä, eri ammattitaustoista tulevia ehdokkaita. Lisäksi meillä on ehdokkaita kaikilta uuden Kuopion alueilta. Tämä lista antaa erinomaisen lähtökohdan tavoitella suurimman puolueen asemaa.”

Kokoomuksen 88 ehdokkaan listalla uusia ehdokkaita on lähes puolet, yhteensä 42. Naisia listalla 43%, miehiä 57%. Alle 30-vuotiaita ehdokkaita on yhteensä 8.

Tutustu ehdokkaisiimme https://www.kuopionkokoomus.fi/ehdokkaat-2021/

Lisätietoja antaa