Nimesimme ensimmäiset 80 ehdokasta kevään kuntavaaleihin

20.2.2021

Ehdokaslista on jo tässä vaiheessa monipuolinen, kiinnostava ja alueellisesti kattava.

Kuopion Kokoomus nimesi ensimmäiset ehdokkaat kevään kuntavaaleihin lauantaina 20.2.2021 pidetyssä kunnallisjärjestön yleiskokouksessa.  Nykyisistä valtuutetuista ehdokkaiksi nimettiin valtuuston puheenjohtaja, erikoislääkäri Sari Raassina, kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja, tapahtumayrittäjä Allu Koskinen, kansanedustaja Marko Kilpi, opetusneuvos Eija Vähälä, toimitusjohtaja Miia Eskelinen-Fingerroos, ylikonstaapeli, el. Eero Wetzell, toimitusjohtaja Jukka Savolainen ja professori emeritus Olli-Pekka Ryynänen. Muita nimettyjä keskeisiä luottamushenkilöitä ovat Kuopion joukkoliikenne lautakunnan puheenjohtaja Sakari Pääkkö, tarkastuslautakunnan varapuheenjohtaja Taisto Toppinen, Savo-Karjalan Kokoomuksen puheenjohtaja Jouni Holopainen ja Pohjois-Savon sairaanhoitopiirin hallituksen jäsen Jaakko Kekoni

Muita ehdokkaiksi nimettyjä ovat mm. Suomen kätilöliiton varapuheenjohtaja Anna-Kaisa Kokkonen, Asianajoliiton Itä-Suomen osaston puheenjohtaja, asianajaja Karoliina Partanen, Kups:n juontaja Juuso Ikonen, proviisori ja sirkustaiteilija Heikki Matero, Savonian koulutusvastuujohtaja Kaija Sääski, Burger5-ravintolan yrittäjä Mika Savolainen, Minnan talo ry:n toiminnanjohtaja Anja Lappi-Hautamäki, kauppakeskus Aapelin johtaja Joonas Hallman, lääkäri ja tutkija Jussi Paterno, laillistettu ravitsemusterapeutti Tarja Kaipainen, kotoutumisasiantuntija Tsega Kiflie, entinen pokeri- ja vedonlyöntiammattilainen, verotarkastaja Joni Liimatta ja Itä-Suomen yliopiston ylioppilaskunta-aktiivi, lääketieteen opiskelija Arttu Leppäkynnäs

Ehdokkaita nimettiin kaikilta Kuopion alueilta, mm. Karttulasta toimitusjohtaja Hannu Halonen ja toimitusjohtaja Satu Kapanen, Maaningalta Kuopion ev.lut.-seurakuntayhtymän hallintosihteeri Aarne Blom, opiskelija, upseerikokelas Oona Karttunen ja toimitila-asiantuntija Jarmo Tuppurainen, Riistavedeltä maaseutuyrittäjä, opettaja Eeva Happonen, Vehmersalmelta hevoshieroja Marianne Juutilainen, Nilsiästä yrittäjä ja fysioterapeutti Tuija Martikainen sekä kaupunginvaltuutettu Jukka Savolainen ja Juankoskelta maa- ja metsätalousyrittäjä Laila Leskinen

Kaikki ehdokkaaksi nimetyt ovat listattuna osoitteessa https://www.kuopionkokoomus.fi/ehdokkaat-2021/

Yhdistyksen yleiskokous jätti 8 ehdokaspaikkaa avoimeksi. Näille paikoille henkilöt nimetään seuraavan kahden viikon aikana.
"Ehdokaslista on jo tässä vaiheessa erittäin monipuolinen ja kattava. Olen todella iloinen mukana olevasta porukasta. Tavoittelemme ilman muuta paluuta kaupungin suurimmaksi puolueeksi myös kuntavaalituloksissa", toteaa kunnallisjärjestön puheenjohtaja Sakari Pääkkö.

Lukujen valossa:
- Nimettyjen ehdokkaiden keski-ikä 46 vuotta