Ei vihapuheelle!

7.12.2017

Itsenäisyyspäivän monikulttuurisista piirteistä on turha huolestua. Kuopion lyseon neljä opiskelijaa puki ajan hengen vastaansanomattomiksi lauseiksi uudessa itsenäisyysjulistuksessaan:

”Suomalaisuuden määrittelevät suomalaiset itse. Kuka tahansa voi olla suomalainen ja tulevaisuuden suomalaisuus on yhdessä rakennettu, perinteitä ja uusia tuulia ja kansalaisia yhdistävä asia, jonka piiriin mahtuu jokainen niin halutessaan.

Rauhallinen ja hyvinvoiva maailma on edellytys rauhalliselle ja hyvinvoivalle Suomelle. Ainoastaan maailmalle avoimena Suomi voi menestyä tulevaisuudessa. Koska perusasiat ovat maassamme jo nyt erinomaisesti, on meidän autettava ihmisiä, joilla asiat ovat huonommin. Suomen pitää näyttää maailmalle mallia tasa-arvossa, demokratiassa ja onnellisuudessa.”

Meidän Kuopiossamme – Hyvän elämän pääkaupungissa nämä ajatukset toteutuvat myös käytännön tekoina.

P.S. Samasta asiasta ovat puhuneet myös muut puolueet esim. Kuopion Vihreät http://www.kuopionvihreat.fi/minun-kuopioni-on-kansainvali…/

Pekka Kantanen, valtuustoryhmän puheenjohtaja (kok)